سایر خبرها
دانلود ها
کد خبر: 300
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 نوامبر 2019 - 17:18
امام جمعه بافق :
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اولین برنامه بسیج دانش آموزی را درس خواندن و رسیدن به جایگاهی برای درخشیدن در سطوح مختلف علمی دانست و با تاکید بر حفظ ارزش های نظام و انقلاب گفت: نباید گذاشت ارزش های نظام چه برای زنان و چه مردان مخدوش شود.باید همت های ما برای آرمان های نظام بلند باشد و با تلاش به این آرمان ها رسید.

به گزارش شورا بافق ؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و شهادت نوجوان ۱۳ ساله شهید محمد حسین فهمیده جمعی از فرمانده واحدهای بسیج دانش آموزی بافق صبح امروز با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان با حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دیدار کردند.

سرهنگ صادقی فرمانده بسیج مقاومت سپاه ناحیه بافق در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهیدان به ویژه شهدای دانش آموز که در راه ارزش های اسلامی از جان خود گذشتند،برای مقام معظم رهبری(مد ظلة العالی) آرزوی سلامتی کرد.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و خیر مقدم به مسئولان آموزش و پرورش،بسیج دانش آموزی و مسئولان آموزشگاه ها،افزود: در ۳۹ سال پیش نوجوانی ۱۳ ساله با رشادت و جانفشانی حادثه ای را رقم زد که در تاریخ ماندگار شد. وی در جبهه های جنوب کشور حضور یافت و برای جلوگیری از پیشروی دشمن نارنجک به کمر خود بست و به زیر تانک رفت و جان شیرین خود را در این راه نثار کرد.

صادقی با بیان اینکه حرکت شهید محمد حسین فهمیده راه جدیدی را برای آیندگان این کشور گشود،اظهار کرد:  باید این را الگو قرار داد و یکی از کارهایی که باید انجام داد ترویج الگوی شهادت و ایثار به ویژه در نسل امروز است.

فرمانده سپاه ناحیه بافق با اشاره به برنامه هایی که در طول هفته بسیج دانش آموزی در مدارس برگزار می شود،گفت: در ۱۳ آبان روز استکبارستیزی همه دانش آموزان با عزمی قوی و یکپارچه در راهپیمایی شرکت خواهند کرد و با برنامه ریزی و تدابیر انجام گرفته این حرکت در شهرستان بافق نیز با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، مدیران مدارس و دانش آموزان انجام میگیرد.

در ادامه قاسم زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد:  این ایام یادآور روزهایی است که دانش آموزان نفرت و انزجار خود را نسبت به استکبار نشان دادند و امسال نیز در راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور پرشور دانش آموزان شاهد حرکت خوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته هماهنگی برنامه های هفته بسیج دانش آموزی و راهپیمایی ۱۳ آبان افزود: شهید محمد حسین فهمیده در حرکتی بسیار بزرگ و ارزشی که امام راحل (ره) در دومین پیامی که به مناسبت پیروزی انقلاب صادر نمود، بیان کرد : (( رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله ای است که نارنجک به کمر خود می بندد و زیر تانک می رود و کشته می شود .))

قاسم زاده تصریح کرد: اگر فرهنگ شهادت و تفکری که شهید فهمیده ها برای دفاع از انقلاب داشتند در ذهن فرزندان ما نیز قرار گیرد انقلاب ما همیشه بیمه خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش بافق با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهیدی که ایثارگرانه در صحنه های جنگ حاضر شدند و حماسه آفرینی کردند، از خداوند متعال خواهان شد تا همه در این مسیر گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن شبانه روز برای ایجاد خلل در مسیر ارزش های دفاع مقدس و انقلاب به ویژه بحث فرهنگ شهادت تلاش می کند،گفت:  فرمانده واحد های بسیج دانش آموزی به عنوان سنگرهای آموزش و پرورش باید بیش از پیش به این نکته توجه و تلاش خود را مضاعف تر کنند و در برابر نقشه های دشمنان مقاومت کنیم.

قاسم زاده در پایان سخنان خود از بسیج دانش آموزی و همکاری آنان به ویژه مدیران آموزشگاه و  ناحیه مقاومت بسیج بافق با آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

سپس امام جمعه بافق با اشاره به کلام امیرالمومنین علی (ع) که (( هر حرکتی بخواهد انجام گیرد انسان اول باید پایان آن را در نظر بگیرد و حرکت را آغاز کند)) گفت: باید با دید عمیق به جریانات اعم از سیاسی،فرهنگی،اقتصادی و … نگاه کرد. آموزش و پرورش یک سازمان مقدس است و پیش از انقلاب نیز چهره هایی ارزشمند بسیاری وارد این مجموعه شدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: شهید فهمیده جان خود را فدا کرد تا دیگران بمانند، این نوع حرکت بسیار ارزشمند است و سبب شده تا در تاریخ ماندگار شود.

سلیمانی اولین برنامه بسیج دانش آموزی را درس خواندن و رسیدن به جایگاهی برای درخشیدن در سطوح مختلف علمی دانست و تاکید کرد: اگر برای فرزندان خود هزینه کنیم تا رشد علمی پیدا کنند مسیر پیشرفت و درخشیدن آنان را فراهم نموده ایم.در کنار درس تقوا نیز باید داشت تا به کمال رشد رسید.

وی با بیان اینکه معلمان و دانش آموزان باید انقلابی و پایبند به ارزش های نظام و انقلاب باشند،تصریح کرد: نباید گذاشت ارزش های نظام چه برای زنان و چه مردان مخدوش شود.باید همت های ما برای آرمان های نظام بلند باشد و با تلاش به این آرمان ها رسید.

امام جمعه بافق بر داشتن تقوای دینی و سیاسی تاکید کرد و افزود: این یعنی در مقابل دین بی تفاوت نباشیم و کسی که در خط ولایت است باید چنین دیدگاهی داشته باشد،همه باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنیم.

وی در پایان از مسئولان آموزش و پرورش و سپاه ناحیه بافق و تلاش مدیران آموزشگاه تشکر کرد و برای دانش آموزان آروزی موفقیت و درخشش بیش از پیش کرد.

منبع : سایت آفتاب بافق


ارسال نظر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *