سایر خبرها
دانلود ها
کد خبر: 1087
تاریخ انتشار: جمعه 12 آگوست 2022 - 12:18
هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بافق روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر؛ در این جلسه ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر، ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در سه حوزه “میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ” در شهرستان بافق؛ برای رفع مشکلات موجود بر سر راه تبدیل شدن “دفتر نمایندگی بافق” به “اداره” خواستار پیگیری بیشتر مسئولان ذیربط شد. وی گفت: علی‌رغم اینکه شهرستان بافق جهت تبدیل شدن از “دفتر نمایندگی” به “اداره”، امتیازات لازم را دارد؛ متاسفانه به نظر می رسد تاکنون عزم جدی در این باره صورت نگرفته و این نمایندگی در حوزه های مختلف ازجمله: کمبود منابع انسانی و منابع مالی با سختی های فراوانی دست و پنجه نرم می کند. علی اصغر رنجبر ادامه داد؛ با توجه به این که بافق به عنوان “شهر ملی حصیر بافی” معرفی شده است؛ ضرورت دارد تا با مساعدت و همراهی و همکاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و مسئولین شهرستان، نسبت به فراهم نمودن زیر ساخت های لازم برای توسعه و ترویج صنایع دستی بویژه حصیربافی، اقدام لازم صورت پذیرد. پس از آن، دیگر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بافق نیز نظرات و پیشنهادهای مد نظر خود را در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه نمودند. در ادامه خانم رنجبر رئیس میراث فرهنگی شهرستان بافق، با ارائه توضیحات مختصری از فعالیت‌های صورت گرفته؛ در رابطه با برنامه‌های آتی دفتر میراث، به ویژه پیگیری جهانی شدن حصیر بافی بافق، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای حصیر بافی، احیای غرفه های صنایع دستی در میدان خان، تأسیس موزه حصیربافی و آموزش حصیر بافی در مدارس بافق مطالبی را بیان داشت.
در ادامه جلسه، عربی معاون صنایع دستی استان با ارائه توضیحاتی اعلام کرد باید تلاش کنیم که بافق در افق ۱۴۰۵ به “شهر جهانی حصیر بافی” تبدیل شود. وی افزود برای این کار نیاز به برنامه “کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت” می باشد. در این راستا مقرر شد جلسه تخصصی با حضور مسئولین و افراد صاحب نظر در فرمانداری بافق برگزار گردد. عربی در پایان سخنان خود گفت: تلاش می کنیم تا ضمن تشکیل کمیته‌های تخصصی، نسبت به تهیه تقویم اجرایی و برنامه سالانه اقدام نماییم. وی تاکید کرد؛ برای این کار تلاش مضاعف و ایده های خلاقانه نیاز است و باید به نحوی اقدام نمود و زیرساخت هایی را فراهم کرد که بافق از “مسیر گردشگری” به “مقصد گردشگری” تبدیل گردد.
معاون صنایع دستی استان در پایان سخنان خود، از همراهی و مساعدت شورای اسلامی شهر؛ نوروززاده شهردار بافق و خانم رنجبر رئیس میراث فرهنگی؛ در راستای توسعه کمی و کیفی صنایع دستی در شهرستان بافق تقدیر و تشکر نمود.


ارسال نظر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *