سایر خبرها
دانلود ها
کد خبر: 315
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 نوامبر 2019 - 17:38
سیدعلی نوروززاده از پایان مرحله اول طرح اصلاح نقاط سیل‌خیز و محل تجمع روان آب‌ها در بافق خبر داد و اظهار داشت: با این اقدام، از این پس شهری ایمن تر در مقابل سیلاب خواهیم داشت.

به گزارش شورا بافق ؛ سیدعلی نوروززاده از پایان مرحله اول طرح اصلاح نقاط سیل‌خیز و محل تجمع روان آب‌ها در بافق خبر داد و اظهار داشت: با این اقدام، از این پس شهری ایمن تر در مقابل سیلاب خواهیم داشت.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم جهت ساماندهی روان آب ها و سیلابهای احتمالی از جمله ساماندهی سه مسیل قدیمی شهر خبر داد .

شهردار بافق در این رابطه افزود: رودخانه اتفاقی معروف به میان ده در بلوار شهدا تا بلوار باقرآباد ، رودخانه معروف به کرو و نیز مسیر روان آب بلوار مهدیه – کشاورز از جمله مهمترین مسیرهای دفع روان آب هاست که در حال ساماندهی می باشد.

نوروززاده با اشاره به مسطح بودن شهر بافق و کم بودن شیب طولی در معابر شهری گفت: به منظور مرتفع نمودن این مشکل در ادامه حفر چاههای جذبی در سالهای گذشته بیش از ۲۰۰ حلقه چاه جذبی جدید در حال حفاری می باشد.

وی افزود: با حفرچاه‌های مذکور از تجمع روان آب‌ها ناشی از بارندگی در شهر بافق جلوگیری می‌شود.

این مسئول شهری همچنین ایجاد سه ایستگاه پمپاژ را در شهر یادآور شد و بیان کرد: با بهره‌گیری از این ایستگاه‌ها، مکش سیلاب و هدایت آب‌های ناشی از ریزش باران به مسیرهای مشخص انجام می‌شود.

شهردار بافق، حفر کانال، لایروبی و بهسازی جوی و نهرها و بازگشایی مسیرهای حرکت آب در سطح شهر به‌ منظور سرعت بخشی به خروج سیلاب و تهیه و آماده‌سازی کیسه‌های پر از شن برای جلوگیری از ورود روان آب‌ها به محل سکونت و کسب‌ و کار شهروندان در مواقع بحرانی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در قالب این طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور تجهیزات لازم خریداری‌شده و با ساماندهی انبار حوادث، نیروهای شهرداری برای مقابله با وقوع سیل ،خطر جاری شدن روان آب و جلوگیری از خسارت به شهروندان آمادگی کامل دارند .

نوروززاده لایروبی حوضچه‌های شهری، احداث حوضچه جدید، تعمیر پمپ‌ها مکنده و کف کش آب و آماده‌سازی آن‌ها برای مواقع ضروری، تهیه و تأمین ملزومات مقابله با وقوع حوادث سیل و برگزاری مانور آموزشی کارکنان ستاد بحران را از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری به‌منظور کاهش خسارات سیل به شهروندان برشمرد.

پایان سال ۹۷ و ابتدای سال جاری با ریزش باران های سیل آسا شهر بافق هم مانند سایر شهرها در برخی نقاط با آب گرفتگی روبرو بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان خدمات شهری شهرداری موانع برطرف شد و هیچگونه خسارات جانی و مالی در پی نداشت.

منبع : سایت بافق فردا


ارسال نظر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *