سایر خبرها
دانلود ها
کد خبر: 666
تاریخ انتشار: دوشنبه 2 نوامبر 2020 - 06:28
رئیس شورای اسلامی شهر بافق :
حسن محمدی در نشست با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با بیان اینکه مردم بافق ثابت کردند که از حق خود کوتاه نمی آیند با اشاره به صورتجلسه 93/6/9 و با توجه به حق و حقوقی که به شهر در زمان واگذاری سهام تعلق می گرفته از مسرور خواست این به عنوان حقوقی ارتفاقی در زمان عرضه در بورس الحاق شود تا حق شهر همیشه پا برجا باشد.

به گزارش شورا بافق؛ نشست اعضای شورای اسلامی شهر بافق با مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور شب گذشته با حضور مدیرعامل شرکت سنگ آهن برگزار شد.

رضا فلاح در ابتدای این جلسه به مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور و هیئت همراه و نیز اعضای شورای اسلامی شهر بافق خوش آمد گفت.

سپس محمدی رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مردم بافق ولایت مدار و انقلابی هستند و در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیدند،اظهار کرد: ۸۰ درصد مردم شهرستان بصورت مستقیم وابسته به شرکت سنگ آهن هستند و اگر منابع شهرستان پایان یابد و کارخانجات جوار معدنی احداث نشود حیات شهر به خطر خواهد افتاد.

وی در بحث گندله سه چاهون خواهان کمک بیشتر صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور برای راه اندازی هر چه سریعتر این پروژه شد و گفت: این پروژه منافع صندوق فولاد و شهر را در پی خواهد داشت.

محمدی در بحث پرداخت ۲ درصد عوارض که معادن موظف به آن هستند،بیان کرد: با تنفیذ امام(ره) مقرر شد ۴ درصد از فروش معادن به عمران و آبادانی ها بخاطر عقب افتادگی ها تعلق گیرد که این موضوع توسط مقام معظم رهبری تایید و در هیئت دولت نیز مصوب شد اما طی اتفاقاتی به ۲ درصد تبدیل شد که با تایید معاونت رئیس جمهور، شورای عالی دیوان محاسبات نیز بر این موضوع صحه گذاشت که علاوه بر معادن دولتی،معادن خصوصی نیز موظف به پرداخت عوارض هستند.

وی با بیان اینکه مردم بافق ثابت کردند که از حق خود کوتاه نمی آیند،اظهار داشت: تاکنون حدود ۸۰ درصد صورتجلسه ۹۳/۶/۹ اجرا شده و دو بند آن باقی مانده، در بحث ۱۵ درصد شورای اسلامی شهر براساس وظیفه از طریق مراجع قضایی با توجه به آنکه اقدامی صورت نگرفت پیگیر این موضوع شد و در کنار آن طی جلسه ای با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان شد با توجه به حق و حقوقی که به شهر در زمان واگذاری سهام تعلق می گرفته این به عنوان حقوقی ارتفاقی در زمان عرضه در بورس الحاق شود تا حق شهر همیشه پا برجا باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: در این راستا جلسه ای با مهندس عسکری مدیر عامل وقت شرکت صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد برگزار و مقرر شد شرکتی با عنوان سرمایه گذاری دالاهو تشکیل و این سهام در بورس عرضه شود و در آن زمان این حقوق را جزء حقوق ارتفاقی سهام دانسته شود و اگر این امر محقق نشود مردم بافق نخواهند گذاشت منابع شهر بدون دریافت منافع از دست برود.

وی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور خواست تا در کنار همدلی و وفاق کمک برای تامین منافع صندوق شود که اگر تعهدات داده شده اجرایی شود کوچکترین خللی در تولید و منافع صندوق وارد نمی شود.

کمک در تسریع راه اندازی پروژه گندله سازی و ثبات مدیریتی در شرکت سنگ آهن دیگر مواردی بود که محمدی به آن اشاره داشت.

سپس رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان خواهان عمل به تعهدات شد و در بحث مسئله تامین خوراک آن را دغدغه شورای شهر و مردم دانست که منافع صندوق را به دنبال دارد و افزود: شورای اسلامی شهر نیز به سهم و وظیفه خود پیگیر این موضوع است و امیدواریم با همت همه مسئولان این امر انجام گیرد تا صندوق فولاد،بازنشستگان و شهر منتفع شوند.

در ادامه باقی زاده عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بافق در تمامی دوره ها اعم از انقلاب،دفاع مقدس و… در استان پیشتاز بوده و مردم بی ادعا و بی توقعی دارد،اظهار کرد: عمران و آبادی شهر به دلیل پرداخت عوارض توسط شرکت سنگ آهن است و این مجموعه به تعهد خود عمل نموده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور خواهان حضور در شهرستان بافق و برگزاری نشست خبری برای رفع ابهامات در خصوص شرکت سرمایه گذاری دالاهو شد.

باقی زاده با بیان اینکه شورای اسلامی واسطه ای بین مردم و مسئولان هستند و هدف آنان ایجاد تعامل است از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور خواست تا حق و حقوق شهر به مردم آن بازگردد و ۱۶ بند صورتجلسه به بحث واگذاری شرکت سنگ آهن الحاق شود.

سپس امیرزاده عضو شورای اسلامی شهر به بیان عملکرد شورای پنجم پرداخت و تاکید کرد: شورای اسلامی شهر مدافع منافع شهر و مردم است.

حجت الاسلام تفکری عضو شورای اسلامی شهر نیز هیچ عملی را بالاتر از خدمت به مردم و کارگران ندانست و گفت: شورای اسلامی شهر بافق در استان و کشور فعالانه پیگیر موضوعات شهر است و مردم نیز این با طرح مشکلات توقع حل آنان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: حیات شهر و مردم بویژه آیندگان وابسته به شرکت سنگ آهن است و مسئولان باید به این امر با درایت توجه نشان دهند.

لازم بذکر است اعضای شورای اسلامی در این جلسه خواستار حمایت هر چه بیشتر صندوق فولاد از رضا فلاح مبارکه و نیز پرداخت منظم عوارض از سمت شرکت سنگ آهن شدند.

منبع : سایت آفتاب بافق


ارسال نظر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *