سایر خبرها
دانلود ها
کد خبر: 735
تاریخ انتشار: دوشنبه 2 نوامبر 2020 - 07:49
باقی زاده بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی را ظلم بزرگی به دانش آموزان دانست و گفت: بازگشایی مدارس افتخار نیست و باید قبول کرد تعداد زیادی از دانش آموزان در سال تحصیلی 99 – 1400 بی سواد و تنها با گرفتن مدرک بالا خواهند آمد.

به گزارش شورا بافق؛ باقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه شورای آموزش و پرورش بافق سازمانی را موفق دانست که ابتدا به نیروی انسانی خود رسیدگی کند و تصریح کرد: متاسفانه وقتی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد،می بینیم اصلا به کارکنان خود اهمیت نداده است.

وی افزود: امروز وقتی یک معلم حمایتی با حقوق کمتر از یک میلیون تومان از مزایای کارمندان رسمی برخوردار نباشد، دیگر چه تمایلی برای آموزش داشته باشد.

باقی زاده بازگشایی مدارس را افتخار ندانست و افزود: باید قبول کرد تعداد زیادی از دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۹ – ۱۴۰۰ بی سواد و تنها با گرفتن مدرک بالا خواهند آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی را ظلم بزرگی به دانش آموزان دانست و گفت: امسال آموزش و پرورش نیروهای خود را تقویت کند. معلم های حمایتی چندین سال است از مجلس تا نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش کاری برای آنان انجام نگرفته و هر روز به نوعی تهدید می شوند.

وی با بیان اینکه اول باید زیر ساخت ها آماده شوند و بعد به فکر تعلیم و آموزش دانش آموزان بود،اظهار داشت: نباید به برنامه شاد و آموزشی که توسط وزارت آموزش و پرورش در شرایط کرونایی ایجاد شده است خوش بین بود.

باقی زاده در پایان سخنان خود در بحث تملک های زمین برای ساخت آموزشگاه و ساخت آموزشگاه های خیری مطالبی را بیان کرد.

همچنین کوهگرد حسینی معاون فنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با توجه به تعطیلی ۲ هفته ای مدارس که منجر به تعطیلی بازدید ها شده است،بیان کرد: در هفته اول بازگشایی از تمام مدارس توسط همکاران بهداشت محیط و حرفه ای بازدید به عمل آمد و وضعیت مناسبی در استان داشتیم و این امر با توجه به شرایط کلیدی که توسط وزارتخانه انجام گرفته مشخص می شد که شامل تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس،رعایت حفاظت فردی توسط دانش آموزان،معلمین و کارکنان در مدت زمان حضور در مدارس،عدم برگزاری مدارس صبحگاه و فوق برنامه ها و هر گونه تجمع،جلوگیری از رفت و آمد همزمان دانش آموزان و ازدحام در ساعت شروع و پایان مدارس،دفع پسماندها به شیوه بهداشتی،تکمیل فرم خود اظهاری قبل از ورود به مدرسه و سپس هفته ای یکبار،تهویه مناسبت مواد ضدعفونی کننده دست است.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم مدارسی که مشکلاتی در این زمینه طی بازدید در مرحله اول داشتند،مجدد مورد نظارت قرار گرفتند،افزود: ۷ آموزشگاه به دلیل مشکلات طی یک هفته تعطیل شدند که با اوج گیری کرونا و تعطیلی همه مدارس کشور بازدید دیگری انجام نگرفت.

کوهگرد حسینی با اشاره به مجموع ۴ دانش آموز و یک معلم مثبت کرونا،اظهار کرد: مواردی که در تماس با افراد مثبت کرونا بودند ۱۱۲ دانش آموز و ۵ معلم بوده که نباید در کلاس ها حضور می داشتند. ۴ مورد علامت دار در پرسنل و ۹ نفر دانش آموز داشتیم که به آنان اعلام و طی ۱۴ روز در مدارس حضور نداشتند.

منبع : سایت آفتاب بافق


ارسال نظر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *