سایر خبرها
دانلود ها
کد خبر: 389
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 نوامبر 2019 - 19:22
نخستین روز از همایش ملی مزرعه شتر تک کوهانه به میزبانی ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور در بافق با حضور فعالان، محققان،اساتید بین المللی و مسئولان کشور و شهرستان برگزار شد.

به گزارش شورا بافق ؛ نخستین روز از همایش ” ملی مزرعه شتر تک کوهانه ” به میزبانی ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور در بافق با حضور اساتید بین المللی از داخل و خارج کشور و مسئولان شهرستان به مدت ۲ روز برگزار شد.

فرماندار بافق در این مراسم یکی از اهداف را تبدیل ظرفیت های شهرستان بافق از حالت بالقوه به حالت بالفعل دانست و گفت: اقدامات خوبی در بحث پرورش ماهی تیلا پیا انجام گرفت اما باید برای ایستگاه تحقیقات شتر بافق که مغفول مانده بود اقداماتی به جهت ارتقاء و رسیدگی به آن انجام می شد و این رویداد ملی هدف ما را برآورده می کند.

وی این اقدام را حرکتی برای رفت و آمد محققین سراسر کشور به بافق و ایستگاه ملی تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور دانست و افزود:  از طرفی یافته های تحقیقاتی دیگر اندوخته نمی شود و داخل مزارع پرورش شتر و در اختیار ساربانان و شتر داران قرار خواهد گرفت.

زاده رحمانی با بیان اینکه این همایش به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد،یادآور شد: مدعوین این همایش از سطح وزارت خانه کشور و کشورهای اتریش و وین می باشند که در برنامه ها و نشست های تخصصی حضور خواهند داشت.

پورامینی بخشدار بخش مرکزی بافق نیز هدف اصلی از برگزاری این همایش را گردهم آوردن فعالین، محققان و اساتید حوزه پرورش شتر عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار آن توسعه گردشگری را نیز منجر خواهد شد،چرا که شتر جذابیت بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

گفتنی است این همایش در دو بخش برگزار خواهد شد که بخش اول کارگاه عملی و نمایشگاه منسوجات و فرآورده های لبنی شتر و…  در محل ایستگاه تحقیقات شتر بافق می باشد و بخش دوم مراسم افتتاحیه و نشست های تخصصی است که از ساعت ۱۳:۳۰الی ۱۷ در سالن همایش های آهنشهر برگزار می شود.

منبع : سایت آفتاب بافق


ارسال نظر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *